społeczna strona miasta

Chętnie składamy podpisy? - Jaka była kampania prezydencka w Mielcu?

Kampania Prezydencka w samym Mielcu była spokojna, chociaż w wypowiedziach kandydatów miasto pojawiało się często - w kontekście śmigłowców. Kandydaci ujęli Mielec na swoich trasach - byli u nas: Grzegorz Braun, Andrzej Duda, Marian Kowalski, Janusz Korwin-Mikke, ostatnio też Jacek Wilk i... Bronkobus.


Zapytaliśmy przedstawicieli komitetów o przebieg kampanii. Najbardziej interesowało nas zaangażowanie mieszkańców, ich aktywność, przebieg spotkań. Następnie interesowała nas promocja - pomysły na dotarcie i wzbudzanie zainteresowania ofertą kandydata.

Jak to z Bronkobusem było?



15.marca przyjechał Bus, ale bez głównego bohatera (chociaż ten wizytował osobiście Dębicę i Rzeszów). Do tego, od razu pojawili się kibice Stali, skandujący hasła i prezentujący transparenty przeciwko PBK. Małe zainteresowanie mieszkańców i wizyta kibiców przesądziły o odbiorze wydarzenia oraz, jak relacjonowały media, o decyzji wcześniejszego wyjazdu przed południem, po zaledwie godzinie.

Poseł Krystyna Skowrońska (PO, obecna przy akcji, rozmawiała z kibicami) poinformowała, że w Mielcu zebrano dla poparcia kandydatury PBK 2 tysiące podpisów.


Artur Mryczko, Kongres Nowej Prawicy - Mielec - na wstępie odpowiedzi wskazał wyjątkowość sytuacji w jakiej się znalazł - świeża partia, świeżo po podziale jest budowana od nowa. Kandydat - Jacek Wilk - jest także świeży, niekojarzony z Korwinem, Z podpisami zatem nie było łatwo, jednak spełnili pokładane oczekiwania - zebrano ponad 6 tysięcy podpisów (jako sztab, były też osoby raportujące bezpośrednio), co uznaje za dobry prognostyk do wyborów parlamentarnych.
Jako akcje specjalne, wymienia jedynie uczestnictwo w pierwszym Hyde Parku w Parku Leśnym.
Jacek Wilk był też w Mielcu, 4.maja. To był jego jedyny dzień na Podkarpaciu, stąd czasu wystarczyło jedynie dla mediów.

Michał Tomczyk, mielecki przewodniczący Federacji Młodych Socjaldemokratów zaznaczył, że pomimo nieobecności kandydatki, miała miejsce wizyta Leszka Millera (dodajmy tutaj, że podobnie pod koniec kampanii JKM zastąpił wizytą Przemysław Wipler). Sympatycy lewicy na rzecz Magdaleny Ogórek zebrali 2500 podpisów.

Joanna Rębisz, pełnomocnik wyborczy PiS na Powiat, przekazała nam dane o zebraniu 7500, a nawet 10 tysięcy podpisów (podobnie jak w przypadku KNP obok zbiórki samego komitetu, podpisy spływały też innymi drogami). Informuje o zrekrutowaniu w Powiecie 250 osób do "Korpusu Ochrony Wyborów", którzy przypilnują rzetelności ich przeprowadzenia. Poza tym widoczne były w całym mieście banery Andrzeja Dudy, a kandydat wizytował Mielec 2 razy. PiS także formalnie podsumowało kampanię w Powiecie spotkaniem 5.maja.

Spotkanie podsumowujące kampanię PiS 5.05.2015

Propozycje dla Mielca - zamówienie śmigłowców

Częściej niż pojawiali się tu z wizytą, to Mielec pojawiał się w wypowiedziach kandydatów. Do przewidzenia było współczucie i postulaty tworzenia u nas miejsc pracy, rządowe zamówienia dla przemysłu. Wyjątkiem mógł być Janusz Korwin-Mikke, który w fabryce samochodów obiecywał rozszerzenie stref ekonomicznych na cały kraj. Specjalnie z okazji wyniku przetargu na śmigłowce przybył do Mielca (kolejny raz) kandydat PiS, Andrzej Duda. Sprawa PZL Mielec pojawiła się w debacie w TVP i ma szansę pozostać na ustach do końca kampanii.

Nasi rozmówcy wskazywali na omijanie Mielca przez kandydatów, a także 'niemrawość' kampanii - że była niewidoczna (z wyjątkiem banerów PiS, aktywności SLD) i brakowało okazji do debaty, konfrontacji poglądów. Podpisy zbierali łatwo, nie wskazują na dystans czy opór mieszkańców. Jedynym jaśniejszym i nowatorskim elementem kampanii zdaje się być pierwsze spotkanie w formule Hyde Park. Jego kolejną edycję 9.maja zapowiadamy tutaj.

Co mają niezdecydowani na 10. maja?

Wybory Prezydenta już w niedzielę, 10.maja. Niezdecydowanym polecamy porównanie swoich poglądów w tzw. "Latarniku Wyborczym" - po odpowiedzi na kilka pytań, wyświetli się wykres procentowej zgodności z kandydatem - to zwiększa pewność, że będzie reprezentował nasze interesy.
www.latarnikwyborczy.pl 

#OMielec na Twitter:

Zostań poinformowanym mieszkańcem Mielca!

Wydarzenia dla obywateli:

Głosy mieszkańców: