społeczna strona miasta

Te uparte dzieci mają rację - kampania społeczna #bojatakmowie o nadciśnieniu

Wystartowała druga edycja kampanii #bojatakmowie, której celem jest zwrócenie uwagi na kwestię nadciśnienia tętniczego. Zachęca młodych, by nakłonili swoich rodziców, dziadków i bliskich do badania ciśnienia krwi. Zobacz spot kampanii!

Oto spot kampanii - obejrzyj go:


Jaki mechanizm ma kampania #Bojatakmowie?

Jak czytamy w informacji o akcji:
Dziadkowie często mówią swoim wnukom, jak mają postępować i co powinny robić dla swojego własnego dobra. Kiedy dzieci pytają dlaczego, słyszą zazwyczaj odpowiedź: „Bo ja tak mówię [because I say so]”. Nadeszła ich kolej, by powiedzieć rodzicom i dziadkom, co powinni zrobić dla swojego dobra, czyli poddać się pomiarowi ciśnienia. I mierzyć je regularnie. 
Pomiar ciśnienia tętniczego pozwala dorosłym i osobom starszym dowiedzieć się, jakie mają ciśnienie i tym samym pomoże im zredukować ryzyko zawału serca czy udaru. Celem kampanii firmy Servier jest sprawienie, by nadciśnienie tętnicze ponownie znalazło się w centrum uwagi, ponieważ rozmowa z osobami w najbliższym otoczeniu, zarówno przyjaciółmi, jak i rodziną, może doprowadzić do znaczącej zmiany w ich życiu.
 
Nadciśnienie tętnicze jest główną przyczyną umieralności. Choć jest to bardzo rozpowszechnione schorzenie, niemal połowa dotkniętych nim osób może być tego nieświadoma. Oznacza to, że mogą ucierpieć ze względu na skutki nadciśnienia tętniczego, które w istocie nigdy nie zostało zdiagnozowane. Jedynym sposobem, by dowiedzieć się, czy dana osoba ma nadciśnienie, jest pomiar ciśnienia tętniczego. Wczesne wykrycie nadciśnienia pomaga zminimalizować wynikające z niego powikłania. Dlatego też wszyscy dorośli powinni mierzyć sobie ciśnienie i znać poziom swojego ciśnienia tętniczego.

Szacuje się że w 2015 r. na całym świecie 1,2 mld osób cierpiało na nadciśnienie i według prognoz liczba ta jeszcze wzrośnie. W Polsce chorych na nadciśnienie jest 10.5 mln. Nadciśnienie tętnicze jest „cichą” chorobą przebiegającą bez objawów, która dotyka ponad 40% dorosłych w wieku 25 lat i starszych. Nadciśnienie tętnicze ma największy udział w globalnych wskaźnikach zachorowań i śmiertelności, a mimo to niemal połowa osób z nadciśnieniem nie zdaje sobie sprawy, że je ma. Nadciśnienie tętnicze diagnozuje się za pomocą pomiaru ciśnienia tętniczego. Dzięki niemu można dowiedzieć się o wartościach swojego ciśnienia tętniczego, umożliwiając w dalszej perspektywie kontrolowanie ciśnienia i redukcję ryzyka zawału serca czy udaru.


Więcej o kampanii:

#bojatakmowie jest ogólnoświatową kampanią społeczną (na świecie pod nazwą #becauseisayso) realizowaną od 2018 roku przez firmę Servier przy współpracy z Międzynarodowym Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego (ISH).1 Tylko w ostatnim roku kampania dotarła do 14,5 miliona osób w 30 krajach na świecie. Strona www kampanii to www.bojatakmowie.pl aktualności także na Facebooku: https://pl-pl.facebook.com/ServierPolska/

#OMielec na Twitter:

Zostań poinformowanym mieszkańcem Mielca!

Wydarzenia dla obywateli:

Głosy mieszkańców: