Zaczynamy nowy cykl: "społeczny przegląd mediów" (SPM), który postaramy się publikować co tydzień. W pierwszej edycji polecamy: kulisy zbierania nakrętek, relację ze zwycięskiej medialnej akcji seniorów. Znajdziesz też tekst o młodym pokoleniu i jego podejściu do usług publicznych, a także doniesienie na temat mieleckiej linii kolejowej.
Po co nakręcamy się na pomaganie? Czy zbieranie nakrętek się opłaca?
Ze sprzedaży nakrętek organizator akcji uzyskuje 90 groszy za 1 kg (200-300 szt). Wrzucać można nie tylko nakrętki od napojów czy mleka, ale także wieczka od dezodorantów i chemii domowej.Dla tych, którzy zastanawiają się, czy to jest opłacalne, pojawia się ważny argument:
"...wspólne zbieractwo buduje solidarną chęć pomocy i zaangażowanie w sprawy najbardziej potrzebujących. Wtedy akcja ma sens: globalnie nie wymaga niemal nakładów czasu i funduszy ani od zbierających, ani od przyjmujących nakrętki"
Więcej: "Nakrętkomania" - Gość Niedzielny http://gosc.pl/doc/2318846.Nakretkomania
Rośnie zaangażowanie młodzieży? - "Jak zepsuliśmy własne dzieci"
Marta Piątkowska rozmawia z dr Janem Czarzastym z Zakładu Socjologii Ekonomicznej SGH"Chce pani dobrych wiadomości? Proszę bardzo. Cieszy mnie, że młodzi coraz częściej nie patrzą na ludzi u władzy jak na naszych panów, tylko wynajętych przez społeczeństwo usługodawców. To przekonanie ciągle zbyt rzadko przeradza się w akcję, lecz ten nowy stan świadomości będzie oddziaływał coraz silniej, w miarę wchodzenia kolejnych roczników w dorosłość, bo za tym idzie nie tylko głosowanie, ale także czynne angażowanie się w życie publiczne ludzi z pokolenia potransformacyjnego. Ostatnie wybory samorządowe wyniosły do władzy trochę jego przedstawicieli niereprezentujących głównych partii - partyjniacy są na ogół zepsuci przez starszych i nie ma co wiązać z nimi nadmiernych nadziei - przyglądajmy się im uważnie, a nuż ich deklaracje wyborcze się zmaterializują. To byłby mały, ale ważny przełom w naszej kulturze politycznej."
http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105402,17274083.html
Linia kolejowa Stalowa-Wola - Lublin zostanie zelektryfikowana? Co dalej?
Prowadzone są działania na rzecz przedłużenia szlaku Rzeszów - Stalowa-Wola, jednak kto wie czy w dalszej perspektywie może to pomóc w rozwoju kolejowego szlaku przez Mielec do Dębicy?
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/blizej-modernizacji-linii-lublin-stalowa-wola-2706/
Jak to "niedasię"? Seniorzy idą po swoje... przez media
W Krakowie przeprowadzono skuteczną akcję medialną z dziedziny obywatelskiego public relations. Jej autorami byli uczestnicy Akademii Obywateli Trzeciego Wieku Fundacji Stańczyka. Urzędnikom od transportu przypomnieli oni stare przysłowie: jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie - nagłośnili w mediach problem nieczytelnych rozkładów autobusów i zbywającą odpowiedź urzędnika.
Swój sukces zawdzięczają przebytemu w tym celu szkoleniu z kontaktów z mediami.
Jak to "niedasię"? Seniorzy idą po swoje - Marketing-news, 13.stycznia
http://marketing-news.pl/article.php?art=2629
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Napisz nam, co o tym myślisz!